Jesteś tutaj: HomeO NasNasze PodróżeWycieczka do Sianowa i Stryszej Budy

17 październik 2018
Oceń ten artykuł
(2 głosów)

W dniu 17 października 2018r. uczniowie uczący się języka  kaszubskiego  wraz z nauczycielami udali się na wycieczkę do Sianowa i Stryszej Budy. Pierwszym celem wycieczki było Sanktuarium Matki Boskiej Sianowskiej Królowej Kaszub. Pan przewodnik  opowiedział nam historię niezwykłej, słynącej łaskami figurki Matki Bożej i przekazał świadectwa o uzdrowieniu kilku osób. Po zaśpiewaniu  pieśń  „Kaszëbskộ Królewộ” zwiedziliśmy sanktuarium i teren przykościelny.

Następnie pojechaliśmy do Stryszej Budy, gdzie zwiedziliśmy trzy parki. Pan przewodnik oprowadził nas po Kaszubskim Parku Miniatur, gdzie w jednym miejscu w skali 1:25 zobaczyliśmy wierne kopie charakterystycznych obiektów Kaszub, Polski i Świata. Motywem przewodnim parku są oczywiście Kaszuby. Widzieliśmy modele najbardziej znanych obiektów m.in., kościołów, zamków, dworków i innych ciekawych obiektów. Podziwialiśmy też latarnie Polskiego Wybrzeża od Krynicy Morskiej po Świnoujście.

Następnie bajkową kolejką pojechaliśmy do Parku Gigantów, gdzie mogliśmy się poczuć jak kaszubski Stolem, który przed wiekami mieszkał na taj ziemi. Bawiliśmy się też w Gabinecie Śmiechu Zamku Strachu i Bajkowej Krainie. Udaliśmy się też do mini zoo. W Kaszubskim Graciku mogliśmy się poczuć jak bohaterowie kultowych bajek zwiedzając wystawę pojazdów filmowych i bajkowych.

Kolejnym punktem wycieczki było zobaczenie papieskiego ołtarza w Sierakowicach, który jest jedynym, zachowanym w całości ołtarzem papieskim w Polsce. Po odśpiewaniu „Barki” i zwiedzeniu neogotyckiego  kościoła św. Marcina udaliśmy się na pyszny obiad do restauracji w Puzdrowie.

To był dzień pełen niezapomnianych wrażeń.

Dzięki tej wycieczce po raz kolejny uczniowie mogli poznać bogate dziedzictwo kulturowe i duchowe Kaszub.

Agnieszka Horbacz

Polish English French German Hungarian Italian Latvian Portuguese Russian Slovak Spanish

Nasza Galeria

Nasze Video

NASZ ADRES

SZKOŁA PODSTAWOWA

W JASIENIU

77-122 Jasień

Tel: (059) 82-32-225

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.