Jesteś tutaj: HomeO NasNasze PodróżeWycieczka do Zakopanego

10 maj 2019
Oceń ten artykuł
(2 głosów)

W dniach 7-10 maja 2019 r. uczniowie klasy VII i VIII wzięli udział w czterodniowej wycieczce do Zakopanego zorganizowanej przez SP w Czarnej Dąbrówce. W pierwszym dniu zwiedziliśmy Muzeum Auschwitz-Birkenau były nazistowski obóz koncentracyjny i jednocześnie obóz zagłady w Oświęcimiu.

Pani przewodnik w bardzo interesujący sposób przedstawiła tragiczną historią tego miejsca.  Nasi uczniowie zaprezentowali postawę godną powagi tego miejsca, w którym się znajdowali.

Następnie szczęśliwie dotarliśmy do Ośrodka Wypoczynkowego „U Pradziada”, gdzie po obiadokolacji i zakwaterowaniu nabieraliśmy sił na następny dzień.

Drugiego dnia wybraliśmy się wraz z przewodnikiem tatrzańskim do Doliny Kościeliskiej. Celem naszej wyprawy było dojście do schroniska na Hali Ornak, zanim jednak tam doszliśmy usłyszeliśmy bardzo dużo ciekawych informacji o różnych miejscach w Dolinie.

Na początku przeszliśmy przez Bramę Kantaka, inaczej Niżna Brama Kościeliska. Później była jeszcze Brama Kraszewskiego i Brama Raptawicka.

Mijaliśmy Zbójnicką kapliczkę. Poznaliśmy jej historię i legendę z nią związaną. Wysłuchaliśmy również wielu informacji na temat wydobycia rudy żelaza w dolinie i przemysłu hutniczego pod Tatrami.

Spotkała nas również ogromna niespodzianka – zobaczyliśmy w środowisku naturalnym trzy niedźwiedzie. Niedowierzaliśmy własnym oczom.

Zaglądaliśmy nieomal w Zbójnickie Okna, poznaliśmy nazwy wielu turni nad doliną, ale nie sposób by je wszystkie zapamiętać.

Następnie pojechaliśmy do Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach, które zostało zbudowane jako votum dziękczynne za uratowanie życia Jana Pawła II po zamachu. Zobaczyliśmy również ołtarz papieski ze stadionu pod Wielką Krokwią, który został zbudowany dla Ojca Świętego w 1997 roku.

Zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy na miejsce noclegowe.

Trzeci dzień pomimo porannego deszczu był bardzo intensywny.

Wraz z panią przewodnik zwiedziliśmy najstarszy w Zakopanem drewniany kościółek oraz Stary Cmentarz, a następnie odwiedziliśmy Muzeum Tatrzańskie, w którym zobaczyliśmy typowe dla Podhala sprzęty, ubiór, wyposażenie chaty góralskiej, sztukę zdobniczą i rzeźbę.  Potem po ciepłym posiłku w Mc Donald s pojechaliśmy do Centrum Edukacji Przyrodniczej, gdzie czekało na nas wiele atrakcji. Zobaczyliśmy największą makietę Tatr oraz wyświetlane na niej prezentacje łączącej obraz i dźwięk. W sali kinowej obejrzeliśmy film o spadającej lawinie w technice 5 D. Świetnie bawiliśmy się w sali odkryć, w której dzięki nowym technologiom można się sporo nauczyć, dobrze się przy tym bawiąc.

Kolejnym punktem było zwiedzanie skoczni narciarskiej Małej i Wielkiej Krokwi.  Kolejką linową udaliśmy się na sam szczyt, gdzie podziwialiśmy najpiękniejszą panoramę Zakopanego.  Następnie poszliśmy się na Krupówki   na długo wyczekiwane góralskie zakupy.

Czwartego dnia wczesnym rankiem pożegnaliśmy Zakopane.  W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Krakowie zwiedzając Bazylikę Mariacką i Sukiennice.

O północy zmęczeni, ale pełni wrażeń i doświadczeń wróciliśmy do domu.

Składamy serdeczne podziękowania Pani Bożenie Bujak, kierownikowi wycieczki, za możliwość wspólnego przeżycia wielu przygód oraz wspaniałą atmosferę.

Polish English French German Hungarian Italian Latvian Portuguese Russian Slovak Spanish

Nasza Galeria

Nasze Video

NASZ ADRES

SZKOŁA PODSTAWOWA

W JASIENIU

77-122 Jasień

Tel: (059) 82-32-225

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.